جاذبه های مالزی
 
تور مسافرتی
پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 14:24 ::  نويسنده : امیر

دیدنی های مالزی


45
سال پیش در منطقه Uluklang و در میان جنگل بکر و دست نخورده ، در محدوده ای به وسعت 44 هکتار احداث ، تکمیل و بر روی عموم افتتاح شد . این باغ وحش که زمانی آن را (باغ وحش درون جنگل) می گفتند ، امروزه تنها 5 کیلومتر با شهر کوالالامپور فاصله دارد . در این باغ وحش که توسط سازمانی غیر دولتی اداره و نگهداری می شود ، می توانید شاهد بیش از 450 گونه حیوانی شامل انواع پستانداران ، پرندگان ، دوزیستان ، خزندگان و آبزیان بوده که در مجموع متجاوز از 5 هزار جاندار است که 90% آنها در فضایی با چشم انداز وسیع و باز و تا حد امکان شبیه به زیست گاه های طبیعیشان نگهداری می شوند . در این باغ وحش شما ناظر گونه هایی از حیوانات خواهید بود که در حد خود بسیار نایاب و یا منحر به منطقه می باشند مثل ببر سوماترایی و میمونهای دراز دست و ارانگوتان . آکواریوم این باغ وحش بیش از 80 گونه از آبزیان ، دو زیستان و نرم تنان آبهای شور و شیرین را در خود جای داده و از پر بازدیدکنننده ترین قسمتهای باغ وحش است . از برنامه های جالب باغ وحش ، نمایش فیل هاست که ساعتهای 10،30 صبح و 2،30 بعدازظهر شروع می شود که البته مشروط بر اعلام برنامه بر روی آمفی تاتر مخصوص فیلهاست که برنامه در آنجا اجرا می شود .ساعت 11 صبح و ساعت 3 بعدارظهر نمایش دیگری نیز در آمفی تاتر اصلی اجرا . چنانچه علاقه مند باشید شنبه شبها می توانید از نزدیک شاهد فعالیت و جنب و جوش حیوانات شب زی باشید که فقط شبها قابل رویت می باشند .
آدرس: Hulu Kelang , Ampang , Kuala Lumpur

...

این غارها در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شدند ، در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده . این امکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و پرستش هندوهاست . معبد ( (Subramanian Swamy که پرستشگاه خدای هند (Murugan ) است ، در داخل این غارها قرار دارد . این محل در ایام عید هندوها (Thaipusam ) که زائران و گردشگران هندو از سراسر جهان به این غارها می آیند ، مملو از جمعیت می گردد . بازدید کنندگان با دیدن هزاران عابدی که بدنهایشان را با قلابها ، سوزن ها و سیخ های فلزی سوراخ کرده اند ، حیرت زده خواهند شد . در این محل پلکانی بزرگ با 272 پله وجود دارد که بازدید کنندگانی که علاقه مند به دیدن نقاشی هایی از مراسم و باورهای هند و مجسمه های خدایان هندو هستند ، می توانند سری به نگارخانه های هنری غار بزنند .

آدرس : Jalan Batu Caves , MRR2 , Selayang , Selangor

...

اگر دنبال مکانی برای استراحت ، تفریح و صرف انرژی همراه با ورزش و سرگرمی و هیجان هستید ، بدون تردید آفاموسی جای مورد نظر شما خواهد بود ، چه در گروههای خانوادگی و یا با جمعی از دوستان در هر سن و سالی باشید ، در آنجا می توانید اوقات شاد و مفرح و سالمی داشته باشید ، چون آفاموسی هم سیاهتگاه و هم تفرجگاه است ، هم گردشگاه و هم ورزشگاه ،  یک شهربازی تمام عیار که بزرگترین پارک بازیهای آبی و سرگرمی مالزی هم به حساب می آید .از بخش های جالب بازی های آبی ، سرسره بلند با شیب فوق العاده تند همراه با جریان آب و استخر مجدار است . در کنار همه اینها ، شما می توانید با سواری بر تخته موج ، در رودخانه ی آرام این پارک لذت ببرید . در اینجا قایق سواری برای خانواده ها یا گروه های 5 نفره ، انتخاب به جایی خواهد بود .
گذشته از استخر و محوطه شن بازی و تیوپ سواری در رودخانه پیچ و واپیچ ، خیلی سرگرمی های دیگر برای بازدید کنندگان و بخصوص بچه ها تهیه دیده شده که شاید جالب ترین قسمت آن ، دهکده هزار و یک شب (Arabian Village ) باشد . که الهام گرفته از داستانهای افسونگری همانند قالیچه پرنده و چراغ جادو و قصه های جن و پری است . طرح و نمای این قسمت از پارک به همان سبک قدیمی با طاق های اندلسی و مناره و گنبدهای پیازی شکل ساخته شده . برای استراحت می توانید بر یکی از تیوپ ها لم داده و سراسر این پارک بزرگ را در حالیکه روی آب هستید نظاره کنید . همچنین با بازدید از پارک حیات وحش این مجموعه می توانید از نزدیک شاهد شکوه حیوانات و درندگانی چون ببر شیر ، فیل ، زرافه و ... باشید و به بعضی از آنها که آرام ترند نزدیک شده و غذا بدهید
از دیگر قسمت هایی که اخیرا به امکانات پارک اضافه شده (شهرک غرب وحشی) است که نمادی آموزنده و سرگرم کننده از نحوه زندگی گاو چرانها و سرخپوست ها برای بازدید کنندگان اجرا می شود . درست مانند فیلم های کابوی با این تفاوت که اینجا هر دو گروه چشم بادامی هستند .
همچون دیگر پارک های تفریحی اینجا نیز از امکانات سرگرمی و ضروری مثل هتل ، رستوران ، کافه ، استدیو عکاسی و غیره بی نصیب نمانده . همچنین در مناسبت ها و جشن هایی مانند کریسمس و سال نو چینی ، رژه و نمایش در فضای آزاد آن اجرا می شود .
آدرس : Jalan Kemus Simpang Empat Alor Gajah , Melaka , Malaysia
ساعت کار : دوشنبه تا جمعه 11 صبح تا 7 شب
شنبه ، یکشنبه و روزهای تعطیل : 9 صبح تا 8 شب
تلفن : 0327818822  - 0327818888
پارک آبی سه شنبه ها تعطیل است

...

برجهای پتروناس با ارتفاع 452 متر بلندترین برجهای دوقلوی دنیا هستند ، این دو برج با معماری اسلامی مدرن خود یکی از زیباترین سازه های عصر حاضر به شمار می روند و هر کدام دارای 88 طبقه بوده که توسط دو پل دو طبقه ای در میان آنها در طبقه 41 و 42 به هم متصل شده اند. پارک و مرکز خرید SURIA KLCC در پائین این دو برج ، از مکانهای دیدنی و پرطرفدار می باشند.
آدرس :  Jalan Ampang , KLCC
ساعات بازدید از برجهای دو قلو : 9 صبح تا 5 بعدازظهر .
برای بازدید قبل از ساعت 10 صبح باید به محل مراجعه و ثبت نام نموده و بلیط دریافت نمایید. به علت محدود بودن ظرفیت پذیرش در هر روز بهتر است اول وقت مراجعه نمائید( ضمنا بلیط مجانی می باشد).
روزهای دوشنبه تعطیل است .
تلفن : 03 – 23318080
www.petronastwintowers.com.my
برای رسیدن به آنجا از ترن Putra LRT استفاده کنید.

...

برج KL کوالالامپور
چشم‌اندازی را از بلندترین نقطه کوآلا لامپور داشته باشید. جدای از اینکه این یک برج مخابراتی ارتباط از راه دور است، دارای چندین عرشه برای مشاهده شهر و رستوران گردان نیز می‌باشد.
مترو: Bukit Nanas (اKL Monorail)
نشانی: Jalan Punchak, 50250

...

فروشگاه مرکزی کوالالامپور
در ساختمان بسیار تمیز بجا مانده از سال 1888 آن‌قدر راحت هستید که می‌توانید سوغاتی‌ها را خودتان بردارید. در اصل یک بازارچه مرطوب اما مملو از صنایع هندی و دستی قابل توجه از شما استقبال می‌کند. ساعت کاری: هر روز 10 الی 22 مترو: ایستگاه Pasar Seni یا Putra LRT نشانی: Jalan Hang Kasturi, 50050

...

مجموعه تفریحی ، سیاحتی بلندیهای گنتینگ بر فراز یکی از قلل رشته کوههای تی تی وانگسا در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا احداث شده و با شهر کوالالامپور 45 دقیقه فاصله دارد.خنکی و طراوت هوای کوهستان و امکانات مناسبی نظیر هتل های مجهز ، شهربازی ، زمین گلف ، تله کابین و رستورانهای متنوع و برگزاری کنسرت های موسیقی ، نمایش ها و شعبده بازی ، گنتینگ را به یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی در سراسر مالزی و حتی آسیای جنوب شرقی در آورده است ، تنها در سال گذشته میلادی (2007) بیش از 19 میلیون نفر از این مجموعه بازدید نموده اند.
هتل های این مجموعه جمعا بیش از 10000 اطاق داشته و جالب است بدانید بزرگترین هتل دنیا با 6188 اطاق در گنتینگ ساخته شده است .

برای رسیدن به گنتینگ :
مستقیما با اتوبوس از ترمینال Pudu Raya
با Star LRT تا ایستگاه  Titiwangsa   و از آنجا با اتوبوس
برای رسیدن به قله میتوان مسافتی از راه را بوسیله تله کابین مجموعه که 3.38 کیلومتر امتداد دارد طی کرد و در طول مسیر 11 دقیقه ای آن مناظر زیبا و دست نخورده جنگلهای باران خیز استوایی انواع گونهای گیاهی ، حیوانی و پرندگان کمیاب را نظاره کرد.

        

...

دریاچه تی تی وانگسا   Titiwangsa Lake کوالالامپور

قطعه ای خوش منظره از فضای سبز شهر است که یک دریاچه مصنوعی ، مسیرهای دویدن ، ایستگاه تمرینات ورزشی و زمینهای بازی برای بچه ها را در خود جای داده است . در این محل امکانات قایق سواری وجود دارد که که بازدید کنندگان به وسیله آن می توانند به گردش در سطح دریاچه بپردازند و از محیط آرام این منطقه تفریحی لذت ببرند .
به غیر از استفاده از این امکانات ، همچنین می توانند در اطراف بوستان برای استفاده از هوای تازه یا تنها برای استراحت به قدم زدن بپردازند . اخیرا دریاچه ( (Titiwangsa با داشتن طولانی ترین مسیر قایق رانی در منطقه جنوب شرق آسیا به عنوان چشم مالزی نام گرفته است

آدرس: Tasik Titiwangsa , Kuala Lumpur

...

پورت دیکسون Port Dickson

پورت دیکسون که عموماً با نام P.D شهرت یافته است محلی مناسب برای گذراندن آخر هفته برای مالایی ها و سنگاپوری هایی است که بدنبال مکانی به دور از گرما طاقت فرسای شهر ها هستند.

در تعطیلات آخر هفته چیزی در حدود 45.000 نفر از این محل بازدید می کنند. وسعت این منطقه در حدود 25 کیلومتر است. این ساحل در حاشیه تنگه ملاکا واقع شده است و در حدود 1 ساعت از مرکز کوالالامپور فاصله دارد . از بزرگراه شمالی – جنوبی رفته و در مسیر انحرافی پورت دیکسون از بزرگراه خارج شوید . سمت راست بعد از عوارضی تابلوهای پورت دیکسون را دنبال کرده و وارد بزرگراه دیگری شوید که به این سواحل منتهی می شود . شما می توانید به طرف دهکده Lukut رفته و یا مسیر مستقیم را دنبال کنید.

پورت دیکسون Port Dickson معروفترین ساحل غربی مالزی و نزدیکترین تفریحگاه ساحلی به کوالالامپور می باشد به همین دلیل پاتوق تفریحی آخر هفته تعداد زیادی از ساکنین کوالالامپور است. پورت دیکسون که به اختصار پی دی نیز نامیده می شود مایه افتخار ایالت " نگری سیمبیلان " می باشد. از دیگر دلایل معروفیت نگری سیمبیلان سیستم خانوادگی مادر سالاری حاکم در این ایالت است. این مادر سالاری در زبان محلی" غادت پرتاپاتی" نامیده می شود.

پورت دیکسون دارای خط ساحلی صافی است که 18 کیلومتر امتداد دارد. سواحل آفتابی و درختان نخل بلند و کاساواریان این سواحل را زینت بخشیده اندو امواج آرام تنگه ملاکا شنهای روشن این ساحل را نوازش می دهند و فضای دل انگیزی برای وزرش های آبی شنا و قایق رانی را فراهم آورده اند. سواحل " تلوک کمانگ " و " پلو لاگون " برای توریستها شناخته شده تر هستند.

" تلوک کمانگ " در 15 کیلیومتری جاده ساحلی واقع شده و یکی ساحلی طولانی است که میتوان در آن از شناور شدن در آبهای گرم و تمیز لذت برد یا از فعالیتهایی مانند قایق رانی با پارو، قایق پدالی، بادی یا قایق های سریع السیر شاد بود. علاقمندان به آفتاب نیز در هر سنی که باشند در کنار دریای آرام پورت دیکسوت به استفاده ازا ین نعمت بی کران می پردازند

پلو لاگون در 11 کیلو متری جنوب شهر پورت دیکسون دور از جاده اصلی قرار گرفته است و سا عت هایخوشی را در سکوتی آمیخته با آهنگ امواج به شما عرضه می دارد. سالانه دو جشنواره معروف به نام های جشنواره پورت دیکسون و جشن بین المللی آهنگر ( تریاتلون ) در این سواحل برقرار می گردند.

مجموعه متنوعی از هتل های پنج ستاره تا اقامت گاههای ییلاقی و کلبه های زیبا برای اسکان موقت در پورت دیکسون فراهم است و البته برای خلق خاطره ای به یادماندنی می توانید با بر پا کردن چادر شب را در کنار ساحل سپری نمائید.

پورت دیکسون اولین مرکز برگزاری مسابقات قایقرانی بادبانی در مالزی بوده است. به همین دلیل امکانات گسترده ای برای علاقمندان به قایق رانی به وجود آمده است که شامل لنگر گاه مجهز، امکان اجاره و خرید قایق تعمیر گاه قایق و خدمات نگهداری و باشگاهی برای قایق ها می باشند.

باشگاه سلطنتی قایق رانی در پورت دیکسون امکانات گسترده ای به اعضا خود ارائه می دهد و برای قایق های آپتیمیست و لیزر نیز امکانات نگهداری را فراهم می کند.

علاوه بر اینها این شهر افسونگر جذابیتهای بسیاری از فریبندگی های طبیعی تا غذاهای تازه دریایی و بناهای تاریخی را در خود جای داده است. در نزدیکی پلو لاگون دماغه راچادو یا فانوس دریایی " تانجونگ توان " قراردارد این فانوس دریایی از قرن 16 میلادی مدتها راهنمای کشتی هایی بود که به بندر ملاکا سفر می کردند. درسواحل  پورت دیکسون منظره جادویی غروب آفتاب را از دست ندهید.

...

مسجد نگارا (مسجد ملی) کوالالامپور

این مسجد  داخل صحن یک باغ زیبا قراردارد  که بامساحتی حدود 5 هکتار در منطقه جلان سلطان  هشام الدین  قرار گرفته است. این مسجد منارهای به ارتفاع 74 متر دارد و  گنبد آن  به شکل چتر است و روی آن  یک ستاره 18 گوشه قرار دارد که نمایانگر 13 استان کشور و وحدت بین این استان ها توسط 5 ستون دین اسلام می باشد. در بخش حیاط این مسجد 48 گنبد کوچکتر نیز وجود دارد .

...

پارک آبی Sunway Lagoon 

پارک آبی Sunway Lagoon به سه محوطه اصلی منطقه جنگلی غربی، پارک اسرار آمیز، آبشارهای آفریقایی تقسیم می شود .
در این پارک، ساحلی نیز با موج های طبیعی وجود دارد.
این پارک از سه جزیره تفریحی متفاوت تشکیل شده است که هر کدام شرایط جذاب  و سرگرم کننده ای را در اختیار شما قرار می دهد. که شما می توانید کل روز را در آنجا سپری کرده و از لحظات به یاد ماندنی آن لذت ببرید.
از دیگر شگفتی های پارک Sunway Lagoon می توان به :
پارک اصلی (Extreme Park)
در این بخش از پارک تفریحی Sunway Lagoon  ورزشهای ویژه ای  صورت می گیرد و بخش های ساخته شده با سطح استانداردهای تعیین شده برابری می کند.

...

 آکواریوم کوالالامپور

یکی دیگر از جاذبه های توریستی کوالالامپور یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مسافرتی و آدرس teravel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 51510
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1